Volant des de el 1931 i creat el 1953 com Aeroclub Barcelona-Sabadell, “però conegut internacionalment com Aeroclub Sabadell, tot i que mai hem figurat en la Festa de l´Esport de Sabadell, tenim 1200 socis i avui dia som el més gran d´Europa”. D’aquesta manera el seu president Pere-Joan Nogueroles va començar la seva exposició de la realitat del club, als socis del Panathlon en la seva reunió del mes de febrer.
Nogueroles, que a més és membre de l’equip nacional de vol a motor de la Federació Aeronàutica i és sots campió d´Espanya del 2023 en aquesta modalitat, va estar acompanyat pel seu vicepresident, i també practicant, David Comellas.
“Som propietaris de 43 avions que estan a disposició dels socis i tenim totes les disciplines en funcionament, des de volar en ultralleuger, vol a motor i a vela, i també l’acrobàcia i en algunes d´aquestes branques som campions de Catalunya”, va prosseguir.
Per la seva part, Comellas va insistir en la necessitat d’obrir-se al públic i així va recordar que cada tercer diumenge de mes fan una jornada de portes obertes “i el nostre objectiu és aconseguir que altres aeroclubs com els de França, Polònia, Eslovàquia o Txèquia d´entre altres països son reconeguts com dels millors i sense tenir la nostra capacitat de terreny o de mitjans”.
L’aeroport de Sabadell, situat a la carretera de Bellaterra, no té un fàcil accés i la complexitat de la propietat -una part correspon a l´entitat i l´altra a AENA- no ajuda.
“La capacitat de l’aeroport permet aterrar un avió cada cinc minuts, si convingués, en una pista de 1000 m. de llargada .Tenim 52 empleats i 270 alumnes i entre els nostres cursos de formació han sorgit pilots professionals que treballen per exemple a Vueling o Ryan-Air, que per cert en la companyia més exigent amb la capacitat del seus aviadors”, va concretar Pere-Joan Nogueroles.
President i vicepresident va estar d’acord que la modalitat competitiva del ral·li és l´especialitat més espectacular i divertida, ja que s´ha de saber pilotar, tenir en compte la velocitat de l´aparell i del vent, els girs i aterrar amb precisió.
“Un dels problemes del nostre esport -varen coincidir- és per una part que se’ns considera elitistes, quan en realitat la despesa és similar a la de qualsevol temporada d’un practicant d’esquí. L’altre que només som noticies quan hi ha accidents o bé aterrem sobre una benzinera o en una autopista”.
Es pot pilotar des de els 17 anys i no hi ha límit d’edat. Cal passar un examen mèdic per poder-ho fer. La seguretat està per sobre de tot i les revisions tècniques son constants.
Van considerar que l’ultralleuger nord-americà Cesna és el més utilitzat en un Aeroclub BCN-SBD que té un avió totalment elèctric, l’únic que existeix a Espanya.
“L’única manera de perdre la por a volar és volar” vàren sentenciar.