Skip to main content

La reunió mensual corresponent, va començar respectant un minut de silenci a la memòria del soci i ex jugador internacional d’handbol, Antoni Coret que feia pocs dies ens havia deixat.

Els convidats van ser César Noguera i Maria del Carmen Saiz, president i tresorera i a la vegada fundadors del Futbol Sala Sabadell Femení.

Una història de més de 30 anys de promoció del futbol-sala en la vessant femenina que es juga en espais tancats. Es pot resumir en tres equips sèniors, sis de base i un sènior masculí. Aquest últim l’excepció que confirma la regla del gran treball fet per la família Noguera–Saiz.

Cèsar, que jugava com a defensa, és tot passió parlant dels seus equips i que qualifica l’entitat com un club familiar. “Ara se’ns comença a reconèixer la feina feta durant aquests anys, desprès de molts d’incomprensió, de rebuig i de ser considerats uns “empestats” per fer que les noies juguessin a futbol, penseu que ni els pares ho volien. Teníem jugadores que rentaven la seva roba a casa d’amigues, d’amagat i sense que la seva família ho sabés. Crec que vàrem ser uns avançats en el temps que vàrem viure”.

El president continua: “Som l’únic equip del Vallès, de la segona divisió nacional i veurem que passa a Pamplona, Múrcia… el proper cap de setmana, estem a un pas de la Divisió d’Honor”
Vinculat de sempre al popular bar Kennedy de Sabadell. “Jo ja hi era, quan l’avinguda és deia del “Ejército Español”. Ara estem orgullosos de portat en el braç de la samarreta el nom de Sabadell i la bandera catalana i no el clatell com ho fan altres equips”.

La feina de César Noguera és la de buscar patrocinadors per mantenir tota l’estructura. “Som un club sense ànim de lucre, tothom és amateur. Tenim set equips i un masculí que juga amb la mateixa samarreta que les noies i tenim un entrenador, Xavier Muñoz, que fa disset anys que se’n cuida”.

El Futbol Sala Sabadell Femení, no té socis. “Tenim un pressupost d’uns 50.000 €. Contínuament estic gestionant com resoldre el problema econòmic. Les despeses són enormes: viatges, hotels, àrbitres, fitxes… Em passo el dia buscant subvencions de les federacions Espanyola, de la Catalana i de l’Ajuntament de Sabadell, del qual estic molt content, ja que per fi s’arregla i es renova Can Balsach, on juguem. Mai hagués pensat que de no tenir ni un sol espectador, ara en venen 285, no n’hi caben més”. César Noguera de Terrassa, en la seva època de jugador al costat dels Calderé, Manolo… del Barça, porta amb decisió i fermesa el Futbol Sala Sabadell Femení.

Leave a Reply